image-title

Van 15 t/m 22 juli vindt het EK Beachvolleybal plaats in Nederland. Apeldoorn is één van de vier speelsteden en in het stadion op het Marktplein zal dagelijks spectaculair beachvolleybal te zien en te horen zijn! Wil jij samen met je collega’s beachsfeer proeven én de zomer sportief en gezellig beginnen? Geef je dan op voor de Apeldoorn Business Beachvolleybal Competition! Dit toernooi wordt gespeeld tussen Apeldoornse bedrijven van dinsdag 17 juli t/m donderdag 19 juli in de Apeldoornse binnenstad. De Apeldoorn Business Beachvolleybal Competition wordt georganiseerd door de Dynamo Businessclub, Stichting Bussloo Beach, Nevobo en de gemeente Apeldoorn.

Hoe werkt de Apeldoorn Business Beachvolleybal Competition?

Op dinsdag 17 juli en woensdag 18 juli strijden teams van verschillende bedrijven tegen elkaar op diverse speciaal aangelegde velden in de stad. De wedstrijden worden gespeeld tussen 18.00 en 20.00 uur op drie verschillende locaties. Daarna is het tijd voor een borrel op het terras. Sta jij met jouw collega’s in de finale op donderdag 19 juli? Super! Deze wordt gespeeld op het Marktplein, naast het stadion.

Wat krijg je bij deelname aan Apeldoorn Business Beachvolleybal Competition?

• Toegang tot de Dynamo businessclub netwerkborrel op donderdag 19 juli
• Tickets voor de wedstrijden van het EK Beachvolleybal voor donderdagavond 19 juli
• Een volledig georganiseerd toernooi: niet nadenken, lekker spelen!
• Bovenal: een sportieve en gezellige uitdaging voor jou en je collega’s

Schrijf jouw Apeldoorn Business Beachvolleybal Competition team nu in!

Heb jij een al een dreamteam in gedachten? Schrijf jouw bedrijf dan nu in via deze link. De kosten per bedrijventeam bedragen 100 euro. Maximaal aantal spelers per team is vier. Goed te weten: je team wordt ingedeeld op de dinsdag óf de woensdag. Behoren jullie tot de finalisten, dan speel je op donderdag 19 juli de finalepoules. Je kunt natuurlijk meerdere teams per bedrijf inschrijven. Na inschrijving ontvang je als bedrijf aanvullende informatie. Je dreamteam aanmelden kan tot 10 juli. Nu al vragen? Mail ze gerust naar ekbeach@apeldoorn.nl. Wij zien je graag bij de Apeldoorn Business Beachvolleybal Competition!

Lees meer
image-title
Stadsstranden, een cocktailtocht, kampvuren, een slipperrun. Allemaal enthousiaste plannen van Apeldoornse ondernemers die tijdens de bijeenkomst van de Taskforce Events over het EK Beachvolleybal de revue passeerden.

Carla Maessen, voorzitter van de Taskforce Events, reageert enthousiast op de plannen die ontstonden tijdens de avond: “Ik kijk nu al uit naar de week van het EK Beachvolleybal. Ik zie dat er veel energie is onder de aanwezige ondernemers en weet zeker dat Apeldoorn omgeturnd wordt tot echte beach-stad”.

EK Beachvolleybal zorgt voor zomerse sfeer

Aanwezigen ontvingen uiteraard informatie over het EK Beachvolleybal dat van 15 tot 21 juli op het Marktplein plaatsvindt.Toernooiambassadeur Robert Horstink: “Het WK Beachvolleybal in 2015 in speelstad Apeldoorn was een succesverhaal. Wij kijken er naar uit om van het EK Beachvolleybal deze zomer een nog groter succes te maken”.

Nieuw! Beach in the city 2018 in Apeldoornse (binnen)stad

Naast de EK Beachvolleybalplannen werd ‘Beach in the City 2018’ als nieuw Apeldoorns event gepitcht. Dit evenement bestaat uit allerlei kleinere evenementen in de week van het EK Beachvolleybal. De stad zal deze week bol staan van leuke activiteiten voor jong en oud, alles in de strandsfeer. Verschillende ondernemers hebben daar al plannen voor. Reinou de Haan: “Wat zou het fantastisch zijn om er met z’n allen een groot feest voor de stad van kunnen maken! Beach in the City heeft alles in zich om, bij slagen van het evenement dit jaar, komende jaren een vervolg te krijgen.

Lees meer
image-title

In Apeldoorn vinden steeds meer grote evenementen (mega-events) plaats. Stuk voor stuk mooie evenementen die veelal door de gemeente Apeldoorn worden aangedragen en waarbij de Taskforce Events Apeldoorn wordt gevraagd om te ondersteunen vanuit het bedrijfsleven. Maar welke typen evenementen leveren de stad nou de meeste spin-off op? Waarvan profiteer jij als Apeldoornse ondernemer op korte en lange termijn het meest? Kortom, welke toekomstige mega-events zijn volgens ondernemend Apeldoorn gewenst?

Hiervoor wordt dé autoriteit op gebied van effecten van evenementen op steden en economieën, Prof. Dr. Erik Braun naar Apeldoorn gehaald. Erik Braun geeft in een presentatie met de nodige ‘Rotterdamse nuchterheid’ inzicht in economische e ecten van evenementen en e ecten op het imago van een stad.

In de daaropvolgende discussie helpt hij ons met het vormen van een beeld over ingekochte evenementen versus ‘eigen kweek’ en eenmalige events met hoge publiciteitswaarde versus terugkerende events met ‘image-fit’. Na deze avond zetten we alle informatie en meningen om in een advies naar de Gemeente Apeldoorn.

Jouw ideeën en inbreng zijn daarbij dus belangrijk!

We zien je graag op 29 januari

 

Meer informatie vind je in de uitnodiging.
Aanmelden kan door een mail te sturen naar apeldoorn@taskforce-events.nl.

Lees meer
image-title

Het Beursplein Serious Edition op woensdag 6 september was een groot succes. In de Grote Kerk in Apeldoorn waren ongeveer 150 belangstellenden aanwezig en werden 58 matches gemaakt. Zo maakte Etos een mooie match met Atlant die op zoek waren naar invulling van hun ‘talentconcept’.

Tijdens de verschillende inspiratiesessies, die eerder dit jaar gehouden werden, kwam het idee voor een beursplein naar voren. Wethouder Nathan Stukker en Wijnand Speelman, dj bij NPO 3FM, verrichtten met een klap op de gong de openingshandeling van de avond die vraag en aanbod samen moesten brengen. Wethouder Nathan Stukker: ,,Ik ben erg blij met dit initiatief. Het is fijn om te zien dat de samenleving nu al uit de startblokken komt met ideeën om in actie te komen voor 3FM Serious Request.”

Online Beursplein
Om verbindingen te leggen tussen diverse partijen in de brede regio is er een online beursplein gemaakt. Via www.beursplein.sra17.nl  krijgt vraag en aanbod ook na deze avond de mogelijkheid om met elkaar te matchen om samen in actie te komen voor 3FM Serious Request.

Lees meer
image-title

Ben jij er al klaar voor? Het klinkt misschien nog ver weg, maar voordat je het weet is de zomervakantie voorbij en zitten we in de laatste 100 dagen voor 3FM Serious Request. Wil jij een actie opzetten maar mis je dat ene product, een geschikte locatie of kom je simpelweg handen tekort? Of heb je wel een locatie of een product beschikbaar, maar hebt zelf geen tijd om een actie te organiseren?
Kom dan op woensdag 6 september naar het Beursplein.

>> Lees meer en schrijf je in

Lees meer
image-title

3FM Serious Request 2017 brengt verscheurde families weer samen

In de week voor Kerst haalt NPO 3FM samen met heel Nederland geld op om ouders en kinderen te herenigen. Wereldwijd zijn meer dan vier miljoen familieleden elkaar kwijt door een ramp of conflict. In conflictgebieden zoals in Nigeria en Democratische Republiek Congo, maar ook na natuurrampen zoals in Nepal, leven miljoenen kinderen noodgedwongen gescheiden van hun ouders, broers of zussen. Met de opbrengst van de actie sporen Rode Kruis-hulpverleners vermiste kinderen op, herstellen ze het contact met hun familie en brengen ze hen weer thuis.

In de westerse wereld weten mensen elkaar na een ramp vaak snel weer te vinden. In ontwikkelingslanden is dit veel moeilijker: in de chaos van een ramp of conflict raken mensen elkaar kwijt. Ze slaan op de vlucht en raken daarbij in één klap alles kwijt. Telefoonnetwerken zijn kapot of overbelast en wegen zijn niet begaanbaar. Het geven van dat ene teken van leven is vaak onmogelijk.

De impact van vermissing is voor kinderen het grootst. Ze hebben geen eten, geen drinken, geen onderdak en gaan niet naar school. Ze staan er helemaal alleen voor. Doordat ze noodgedwongen op zoek moeten naar werk, is de kans op misbruik, (seksueel) geweld en mensenhandel erg groot.

Het Rode Kruis helpt
Met de opbrengst van 3FM Serious Request 2017 helpt het Rode Kruis om vermiste kinderen op te sporen, het contact te herstellen en families te herenigen. Rode Kruis-teams ondersteunen wereldwijd bij het registreren van vermiste familieleden. Hulpverleners gaan hierna actief op zoek. De manier waarop verschilt per gebied. Het eerste contact, voor velen het eerste teken van leven, gaat vaak per satelliettelefoon, een Skype-gesprek of een Rode Kruis-bericht. Alles met één doel: families weer samenbrengen.

3FM Serious Request
Van 18 tot en met 24 december komt Nederland in actie voor 3FM Serious Request, live vanaf het Marktplein in Apeldoorn. Met de actie vraagt NPO 3FM de dagen voor Kerst aandacht voor een stille ramp. Van Friesland tot Limburg: NPO 3FM roept haar volgers en luisteraars op om in actie te komen voor het Rode Kruis. Vanuit het Glazen Huis draaien 3FM-dj’s de tracks die het publiek tegen betaling aanvraagt. Tot en met kerstavond maken de dj’s 24/7 live radio en televisie, zijn ze continu online en volgen ze de acties op de voet. En dat op een lege maag. Alle overige 3FM-dj’s, bands, artiesten, luisteraars en actievoerders op het plein geven de dj’s in het Huis de energie die ze zo hard nodig hebben.

Sinds 2004 zet NPO 3FM elk jaar een stille ramp succesvol op de kaart.

Lees meer
image-title

Na het succes van de start van de Giro d’Italia in Apeldoorn, maakt de Taskforce Events Apeldoorn zich op voor opnieuw een groot evenement in de stad. Op dinsdag 24 januari, vanaf 19:30 uur organiseert zij daarom bij Bilderberg Hotel De Keizerskroon een startbijeenkomst voor ondernemers die willen aanhaken op de kansen die Serious Request biedt. Tijdens deze avond zal onder andere 3FM te gast zijn om de kansen toe te lichten en de aanwezigen te informeren over hoe zij in actie kunnen komen.

De Taskforce Giro Apeldoorn is na de Giro omgedoopt tot Taskforce Events Apeldoorn. De voorbije periode heeft de Taskforce zich gevoed met de ervaringen van steden waar 3FM eerder te gast was met haar glazen huis en met de gemeente Apeldoorn meegewerkt aan het naar Apeldoorn halen van Serious Request.
De Taskforce Events Apeldoorn is er van overtuigd dat ondernemers essentieel zijn in het verzilveren van de kansen die evenementen met zich meebrengen. Zowel voor de stad, voor het ondernemersklimaat als kansen direct voor de ondernemers zelf. Tijdens de bijeenkomst op 24 januari worden de aanwezigen geïnformeerd over wat komen gaat en geïnspireerd om met de Taskforce samen de handschoen op te pakken.

De startavond heeft een open karakter; elke geïnteresseerde ondernemer is welkom. Om een beeld te krijgen van de opkomst vraagt de Taskforce bezoekers om zich aan te melden via apeldoorn@taskforce-events.nl. Inloop is vanaf 19:00 uur.

Lees meer
image-title

Serious Request 2016 heeft 8,7 miljoen euro opgehaald voor het Rode Kruis om kindersterfte door longonsteking tegen te gaan. Dit werd vanavond bekend toen dj’s Domien Verschuuren en Frank van der Lende het Glazen Huis mochten verlaten. Grote held van de actie werd de ongeneeslijk zieke Tijn (6).
Domien en Frank, die even na negen uur het huis uit mochten, onthulden de cheque met 8,7 miljoen euro daarop op het podium op het Bredase Chasséveld. Het bedrag valt hoger uit dan vorig jaar. Ze bedankten het publiek dat er de afgelopen dagen was op de Grote Markt. ,,Ik vond het fantastisch om met mijn vriend Frank opgesloten te hebben gezeten”, zei Domien.

Eerder deze avond kreeg ook Serious Request-held Tijn een hardverwarmend applaus van de duizenden toeschouwers. Deze editie van de inzamelingsactie zal altijd die van het doodzieke ventje blijven. De jongen met herstenstamkanker werd het gezicht van de actie, nadat hij vertelde dat hij nog korter dan een jaar te leven heeft. Toch wilde het mannetje uit Hapert geld inzamelen, omdat sommige kinderen in Afrika niet eens 6 jaar mogen worden.

Uiteindelijk haalde zijn nagellakactie ruim 2,5 miljoen euro op voor het Rode Kruis. Nooit eerder bracht een individuele actie zoveel op. Volgens 3FM stond het vorige record op 755.555,55 euro van de actie Serious Ambtenaar in 2014.

Lees meer
image-title

Een bus vol met Apeldoornse ondernemers is woensdag 21 december naar Breda om sfeer te proeven bij het Glazen Huis. Apeldoorn organiseert volgend jaar Serious Request. De actie waarbij DJ’s van 3FM zich de week voor kerst een week lang zonder eten laten opsluiten voor het goede doel trekt landelijke bekendheid. Apeldoorn wil daar volgend jaar optimaal van profiteren.

De afgelopen maanden heeft een speciaal team onder de noemer Taskforce Events Apeldoorn zich ingezet om grote evenementen naar de stad te halen. Het team heeft zich gevoed met ervaringen van de steden waar Serious Request eerder te gast was. In Breda willen politici en ondernemers samen ervaren welke aantrekkingskracht het Glazen Huis heeft op een stad en hoe Apeldoorn daar maximaal van kan profiteren.

Lees meer